Kommunikation och varumärke

Ett partitur för ögat

Ett varumärke är det samlade intrycket omvärlden har av ett företag eller en organisation. Det kan vara personligt bemötande, hur någon svarar i telefon, hur möblerna ser ut, bilder, färger, typografi, etc.

Det går kanske inte att jämföra grafiska riktlinjer med ett partitur. Men lite fritt tolkat kan man säga att en grafisk manual innehåller alla element som behövs för att ett visuellt uttryck ska bilda en harmonisk helhet.

De grafiska riktlinjerna är till för att vi ska kunna bygga ett starkt och tydligt varumärke för Musik i Syd. De fungerar som ett praktiskt redskap för att skapa enhetlighet i all synlig kommunikation. Den är också tänkt att vara en källa till inspiration för den som jobbar med att kommunicera Musik i Syd.

När riktlinjerna används rätt och konsekvent blir bilden av oss tydligare på ett snabbare sätt – det är lite som musik för ögonen om man så vill.

 

Just nu sker en omarbetning av Musik i Syds visuella uttryck och mer information kommer under hösten.

Logotyper finns att ladda ner på egen sida.

Kontaktpersoner

Lena Ulvskog Arvidsson

Administrativ chef

Ida Fredriksson

Kommunikationssamordnare

Lovisa Fey Walltin

Webbansvarig kommunikatör

Gillar du också kultur och musik?

Få konserttips och senaste nytt direkt till din inkorg.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev här.